Savaitgalis Osle: planus jaukiantis lietus, bet vis tiek smagiai praleistas laikas

Ar kada nors atsidūrėte situacijoje, kai ką tik atvykę į svetimą šalį, svajodami apie naujus nuotykius ir įspūdžius, esate priversti slėptis nuo lietaus viešbučio kambaryje? Taip, taip, būtent taip prasidėjo mūsų savaitgalis Osle. Atvykome į Norvegijos sostinę, judėjome link šiuolaikiško Radisson Blu Plaza viešbučio, tikėdamiesi puikios pradžios, tačiau buvome užklupti ir "pasveikinti" mums neįprastų gamtos reiškinių – lietus, sakyčiau, net horizontalus (taip, jūs teisingai perskaitėte), o vėjas per mažiau nei minutę sugebėjo sulaužyti mano skėtį, kuris iki šiol puikiai gynė nuo visų gyvenimo audrų...

Taigi, pirmą dieną vakarą praleidome taip: greitas apsipirkimas parduotuvėje užkandžių ir gėrimų atsargoms, o tada atgal į viešbutį. Šeimynis kambarys tikrai jaukus ir patogus. Atsipalaidavome gurkšnodami nealkoholinį bei žiūrėdami pramoginį turinį. Taip ir "prakimarinom". Bandžiau nesikrimsti, kad vakarą Osle tenka praleisti ne gatvėse, o tarp keturių viešbučio sienų. Bet, žinoma, viskas dėl gero tikslo – poilsio!

Antra diena prasidėjo žymiai optimistiškiau – oras pagerėjo, todėl galėjome ryžtingai traukti į Vigelando parką. Turiu pasakyti, kad parkas nustebino – skulptūros buvo tikrai... unikalios. Kai kurios iš jų privertė tiek susimąstyti, tiek ir pasijuokti. Visgi, šis parkas puikiai tinka šeimos pasivaikščiojimams.

Toliau, keliaudami per miestą, apžiūrėjome karaliaus rezidenciją ir aplink esantį parką. Istorijos muziejus tapo dar viena stotele – čia dukra bandė sutelkti dėmesį į perpasakojamas mini istorijas bei uždavė kylančius klausimus (į kuriuos ne visada turėjome atsakymus), o mes susipažinome su Norvegijos praeitimi (vikingų salė kiek nuvylė, didesnių lūkesčių būta).

Pietums, kaip ir priklauso po ilgų pasivaikščiojimų (įskaitant slampinėjimą muziejuje), nuėjome į... McDonald's. Taip, savotiška kompensacija dukrai. Iš kitos pusės - žinai, ką gausi (ir Oslo standartais dar nebrangiai) pasirodė kaip tobulas pasirinkimas. Dukra buvo laiminga, o mes – sotūs.

Ir tada dar vienas netikėtumas – pamatėme eiseną, kurioje dalyvavo Norvegijoje gyvenantys kitataučiai. Tikrai įdomu, nes iki šiol nežinau, ar tai tradicija, ar tiesiog kažkoks vienkartinis renginys. Po gero pusdienio klajonių, pasiekėme uostą ir aplankėme įspūdingą Akershus pilį.

Trečią dieną pradėjome nuo pusryčių viešbutyje. Po jų patraukėme į Paradox muziejų, kur buvo smagu visai šeimai. Ir atrandant kažką naujo, ir bandant perprasti eksponatus, ir darant nuotraukas – čia tikrai buvo ką veikti. Vėliau keliavome į Munch muziejų, kuris paliko neišdildomą įspūdį. Tiek garsiausias paveikslas „Scream“, tiek dailininko namo interaktyvi ekspozicija, tiek iš viršutinių aukštų atsiverianti miesto panorama – visa tai padarė šią dieną (ir kelionę) ypatinga.

Ką išmokome? Oras Osle permainingas, todėl patarimas būtų turėti skirtingų rūbų derinių bei greitai prisitaikyti – per tą pačią valandą teko girdėti nuo „šalta“ iki „labai šilta“. Ir dar – Norvegija nėra pigi šalis, tad kai susigundysite pigiu skrydžiu, būkite pasiruošę išlaidauti už nakvynę, maistą ir pramogas. Bet, patikėkite, verta!

Nors Norvegija garsėja savo fiordais ir kalnais, mums šio prailginto savaitgalio Osle užteko tiek įspūdžių, tiek ištuštintos sąskaitos prasme!